Jeugd snoekwedstrijd

Informatie Snoekwedstrijd

We willen iets nieuws gaan doen met de Jeugdvissers van THC-Rivierenland in het het nieuwe jaar 2018.

Lees hieronder wat we willen gaan doen.
Lijkt het je wat om mee te doen, schrijf je dan in via het aanmeldformulier.
(inschrijven kan t/m 31 Januari 2018)
Daarna kijken we eerst of er genoeg aanmeldingen binnen zijn gekomen om 3 wedstrijden te organiseren.
Zodra dit bekend is gaan we 3 datums prikken en krijgen jullie hierover een bevestiging.

Een Jeugdkampioenschap Roofvis.

Tijdens dit jaarlijkse kampioenschap moeten de deelnemers proberen om zoveel mogelijk centimeters roofvis te vangen. Dit doen zij met een werphengel met een dobbertje en dood aas of met een werphengel met kunstaas.

Datum: Nog onbekend (bij voldoende aanmeldingen gaan we een datum prikken)

Verzamelen: om 8.00uur bij sporthal "de Betuwe" aan de Wadenoijenlaan te Tiel naast het Indudatiekanaal

Start wedstrijd: van 08.30uur tot 12.00uur

Locatie: Indudatiekanaal

Leeftijdscategorieën: 6 t/m 18 jaar. (ouders die de jeugd willen helpen om te begeleiden zijn welkom)

Welke vissoorten tellen mee: snoek, snoekbaars en baars.

Prijsuitreiking: om circa 12.30 uur op locatie.(sporthal "de Betuwe" aan de Wadenoijenlaan te Tiel naast Indudatiekanaal)

Te winnen prijzen:
Over de 3 wedstrijden krijgen de uiteindelijke nummers 1, 2 & 3 een mooie prijzenbeker. De jeugdkampioen gaat ook nog eens naar huis met de felbegeerde wisselbeker "Jeugdkampioen Roofvis" die hij een jaar lang thuis mag laten staan. En het jaar erop weer mag inleveren en/of verdedigen voor het nieuwe kampioenschap.

De belangrijkste wedstrijdregels op een rijtje:
- Als je je inschrijft voor het jeugdkampioenschap roofvis, controleren de leden van de jeugdcommissie of je je (Jeugd)VISpas plus de bijbehorende Lijst van Viswateren bij je hebt.
Heb je deze documenten niet bij je dan is deelname ook niet mogelijk!

- Iedere deelnemer is verplicht te vissen met één hengel
- Elke deelnemer dient zelf voor het benodigde aas te zorgen!
- Het vissen met levend aas is (zoals altijd) verboden!;
- Er wordt gevist op lengte van de gevangen snoek.
- (Jeugd) Vispas van THC-Rivierenland kunnen tonen.
- De deelnemer die het meeste aantal centimeters aan snoek vangt, wordt JeugdKampioen roofvis en gaat naar huis met de prachtige wisselbeker waarop uiteraard zijn naam ingegrafeerd wordt die hij het jaar erop weer mag verdedigen en/of inleveren.